در این مقاله به عواملی اشاره میشود که باعث خراب شدن باتری موبایل میشوند. توجه داشته باشید باتری خراب باید سریعا با یک باتری اورجینال و اصلی تعویض شود درغیر این صورت علاوه بر خراب شدن موبایل میتواند باعث انفجار نیز شود.

توجه داشته باشید که به علت فراوان بودن باتری های تقلبی و دقت بسیار بالا در ساخت ویژگی های ظاهری آنها امکان تشخیص تقلبی یا اصلی بودن باتری ها بسیار سخت است. تنها راه مطمئن خرید از فروشگاه های معتبر مانند فونی شاپ است.فونی شاپ فروشگاهی اینترنتی است که محصولات جانبی اصلی موبایل را با بهترین قیمت عرضه میکند. شما میتوانید انواع باتری سامسونگ، باتری لنوو، باتری اچ تی سی و تمامی دیگر برند هارا از فونی شاپ تهیه کنید. فونی شاپ برای تمامی محصولات خود ضمانت اصالت ارائه می دهد. همچنین شما میتوانید کالای خریداری شده را تا هفت روز مرجوع کرده و هزینه را کاملا پس بگیرید.

 

استفاده از شارژر نامناسب

استفاده از شارژر های تقلبی یا شارژی که مخصوص به موبایل شما نیست به دلیل نوسان جریان میتواند باعث خراب شدن باتری موبایل شما شود. همچنین اگر گوشی شما فست شارژ نیست ولی از شارژر فست استفاده کنید باتری موبایل شما خراب خواهد شد. حتما از شارژر و کابل های اصل و اورجینال استفاده کنید تا به باتری موبایل آسیب وارد نکنید.

فونی شاپ عرضه دهنده انواع شارژر و کابل برای تمامی مدل گوشی هاست که با ضمانت اصالتی که ارائه می دهد میتوانید با خیال راحت از کابل و شارژر خود استفاده کنید.

همچنین دقت داشته باشید که رطوبت سوکت شارژر باعث سولفاته شدن آن و بدین ترتیب باعث نوسان جریان میشود که خود یکی از اصلی ترین عوانل خراب شدن باتری است. پس مراقب ریختن آب یا حتی عرق دست بر روی سوکت شارژر باشید.

 

گرما

گرما دشمن باتری موبایل است. با افزایش گرما باتری موبایل کاهش عمر پیدا میکند. اگر باتری در دمای 40 درجه باشد، پس از مدتی کارایی و بازدهی آن حتی کمتر از نصف  میشود. بنابراین بهترین راهکار این است که موبایل و باتری را در دمای بین 20 تا 30 درجه نگه دارید.

 

شارژر کردن طولانی مدت و مداوم

زیاد و بیش از اندازه شارژ کردن موبایل، متصل بودن به شارژر برای مودت طولانی علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن دما که دشمن باتری است میشود، از عمر باتری کم میکند. همیشه سعی کنید موبایلتان را قبل از اینکه به صفر درصد شارژ برسد شارژ کنید. این مسئله باعث خراب شدن باتری میشود.بخصوص درمواقعی که فرد درحال ویدیو نگاه کردن یا چت کردن است. بهترین راهکار این است که شارژر موبایلتان را حدودا بین 30 تا 80 درصد نگه دارید.

 

نصب برنامه های مخرب

نصب برنامه هایی که از آنها استفاده نمیکنید میتواند باتری موبایل را خراب کند زیرا با هدر دادن شارژ باعث میشود شما نیاز داشته باشید بیشتر از قبل موبایلتان را شارژ کنید.

همچنین نصب برنامه های که برای موبایل سنگین هستند باعث بالا رفتن دمای موبایل و باتری میشود که همین مسئله باعث خرابی و کاهش طول عمر باتری میشود. بنابراین سعی کنید از برنامه هایی که از نظر گرافیکی سنگین هستند کمتر استفاده کنید.

 

استفاده بیش از اندازه از موبایل

هنگامی که برای مدت طولانی کاری سنگین با موبایل انجام می دهید، دمای آن افزایش پیدا میکند که همانطور که گفته شد، باعث خراب شدن باتری و سپس موبایل میشود.

 

خراب شدن آی سی

آی سی یا مدار شارژ جریان وارده به موبایل را کنترل میکند. در صورت خرابی آی سی جریان بی رویه یا نوسانات جریان میتواند باتری موبایل را خراب کند.

 

هنگام شارژ از موبایل استفاده نکنید

سعی کنید هنگامی که موبایل در حال شارژ است از آن استفاده نکنید یا استفاده را به حداقل برسانید. زیرا انجام کار های سنگین با موبایل باعث افزایش دما و داغ شدن آن میشود که همین مسئله باعث کاهش عمر باتری موبایل و خراب شدن آن میشود.

 

باتری اورجینال تهیه کنید از فونی شاپ htpps://fonishop.com

مهم ترین نکته در استفاده از باتری اورجینال و اصلی بودن آن است که هم سالم بودن خود باتری و هم سالم ماندن موبایل را تضمین میکند. زیرا با استفاده از باتری های تقلبی با رعایت تمامی نکات نیز باز هم شاهد خرابی خواهید بود.

موضوع لازم به ذکر دیگر آنکه بخاطر خرید روز افزون افراد، باتری های تقلبی در مقدار های بسیار زیاد در حال تولید هستند. و بخاطر دقت زیاد در ظاهر آنها تفکیک آنها از باتری های اورجینال و اصلی ممکن نیست. بنابراین تنها راه ممکن، خرید از فروشگاه های معتبر مانند فونی شاپ است. زیرا فونی شاپ برای تمامی محصولات خود ضمانت اصالت ارائه می دهد. و شما بدون نگرانی میتوانید از کالاهای خریداری شده استفاده کنید.

 



تاريخ : چهارشنبه 27 اسفند 1399 | 16:52 | نویسنده : حرف آخر |